Så mycket spenderar Coca-Cola i Sverige på lanseringen av Coke Zero. Den största delen av den här summan bränner de på bara 20 veckor. Det är i runda slängar 3 550 000 i veckan, 507 000 om dagen, 2 121,50 i timman eller 35 spänn i minuten.
Reklamen vänder sig i första hand till killar i målgruppen 18-29 år, som förväntas bryta trenden med att välja juice och vatten, och i stället välja Coke Zero.
Personligen så kommer jag garanterat att fortsätta öka min konsumtion av juice och vatten, kranvatten – inte buteljerat, för dricka är fortfarande dricka för mig och således något man dricker vi festliga tillfällen.
Kul observationer:
Lunchar samtidig som IT-avdelningen, har egentligen inte riktigt snackat med dem men, det är nästan alltid samma skämt och ämnen som diskuteras. Frågan är hur många filmrepliker som får plats i huvudet på en valfri IT-avdelningsmedarbetare?
Läser Gringo på nätet och kommer på mig själv att jag läser den på angeredssvenska! Kanske inte så konstigt när de skriver som de snackar trots att de i just det här numret försöker lära blattarna att det heter på bussen inte i. I bilen, inte på. I vardagsrummet, men på toaletten, för vi svennar skulle garava om de sa ”jag är i toletten”. Varför? För att vi har taskig humor!
Tjejen som skrev den där grejen glömde förklara ”i stolen” eller ”på stolen”…hehehe…
I Mediaspelaren: Pausad, men kolla in Vegan.com’s podcastar.
Lämna en kommentar